Ofte stillede spørgsmål

På denne side kan du finde svar på en række spørgsmål, som vi ofte bliver spurgt om.
Hvis ikke du finder svar på dit spørgsmål her, er du altid velkommen til at kontakte os på support@studybox.dk eller telefonnr. 70 23 33 23 mellem kl. 9.00 og 15.00 på hverdage.

 

Hvor finder jeg sidetal?

Hvordan laver jeg kildehenvisninger?

Hvad koster Studybox?

Kan jeg prøve Studybox gratis?

Hvordan søger jeg bøger frem på Studybox?

Der er en bog, jeg savner

Jeg har glemt min adgangskode. Kan I oplyse det?

Hvordan ændrer jeg min adgangskode?

Kan jeg streame fra flere enheder på samme tid med én bruger?

Hvilke enheder kan jeg bruge Studybox på ?

Får man adgang til alle bøger uanset studieretning?

Oplever du tekniske udfordringer?

Gemmer I mine mapper, bogmærker m.m., hvis jeg opsiger mit abonnement midlertidigt?

Hvad gør jeg, hvis jeg har fået nyt betalingskort?

Hvorfor står der 0,00 kr. når jeg skal godkende beløbet?

 

Hvor finder jeg sidetal?

Der er ikke sidetal i iBøgerne – det er der en rigtig god grund til - læs videre hvis du er nysgerrig. Du kan dog altid finde indholdsfortegnelsen fra den trykte bog på menupunktet "Om" på alle sider i iBøgerne. Se hvordan du finder indholdsfortegnelsen i denne video: "Sådan finder du sidetallene fra den fysiske bog".

Vi har taget sidetallene ud i bøgerne på Studybox - og det er der en rigtig god grund til. Ideen er, at bogen løbende kan beriges med f.eks. videoer og quizzer, som understøtter din læring. Dette ville normalt rykke på sidetallene, således referencer mm. blev forskubbet. Derfor har vi udviklet side ID'er, som er statiske – dvs. de altid følger det pågældende afsnit.

 

Hvordan laver jeg referencer/kildehenvisninger?

iBøgerne - som er de bøger, du læser i på Studybox - er kompatibel med følgende referencestandarder: APA, Harvard, Chicago og Vancouver. Du kan nemt lave korrekte referencer/kildehenvisninger til iBøgerne. Vi har lavet nogle forskellige videoer om hvordan du gør. Se videoerne her: "Kildehenvisninger".

Du skal altid rådføre dig med din underviser eller bibliotekar ift. korrekt brug af referencer/kildehenvisninger.

 

Hvad koster Studybox?

Du får lov til at prøve de første 7 dage gratis første gang du opretter abonnement hos os. Prøv 7 dage gratis her: Studybox.dk.

Herefter kan du vælge det abonnement og betalingsinterval, der passer dig bedst. Se priser på studybox.dk/abonnement.

 

Kan jeg prøve Studybox gratis?

Ja, du får en 7 dages gratis prøveperiode, når du opretter et abonnement hos os første gang. Vi beder om kortoplysninger, men trækker ikke penge, før prøveperioden er slut. Bemærk, at det kun er muligt at få én gratis prøveperiode. Prøv 7 dage gratis her: Studybox.dk.

 

Hvordan søger jeg bøger frem på Studybox?

Under funktionen "Find bøger" øverst på denne side, kan du søge på en del af bogens titel, eller blot på et enkelt ord. Du kan ligeledes søge bogen frem via ISBN nr. eller forfatternavn.

Vi har lavet et par videoer som kan hjælpe dig videre. Se med her: "Find rundt i iBogen".

 

Der er en bog, jeg savner

Vi udvider hele tiden Studybox med flere bøger. Du kan altid holde øje med, hvilke bøger der er på vej. Hvis der er bøger, du savner på Studybox, kan du sende os enten din litteraturliste via denne formular eller blot titler på enkelte bøger, så vi altid er opdateret på, hvilke studiebøger, som er relevante at have på Studybox. På den måde kan vi levere det bedste mulige produkt.

 

Jeg har glemt min adgangskode. Kan I oplyse det?

Vi har af sikkerhedsmæssige grunde ikke adgang til din adgangskode og kan derfor ikke være behjælpelige med at oplyse det. Men du kan lave et nyt ved trykke på "log ind" og herefter "Har du glemt din adgangskode?". Du får derefter en mail med et link, hvor du kan lave et nyt kodeord.

  

Hvordan ændrer jeg adgangskode?

Under "Profil" finder du punktet "adgangskode". Her kan du ændre din adgangskode.

 

Kan jeg streame fra flere enheder på samme tid med én bruger?

Du kan være logget ind på én enhed ad gangen. Hvis du logger ind på en ny enhed bliver du automatisk logget ud af den gamle enhed. Vær opmærksom på, at du kun kan læse bøgerne ved at være online. 

 

Hvilke enheder kan jeg bruge Studybox på?

En af de største fordele ved Studybox er, at du altid har dine bøger med overalt, så længe du har adgang til en skærm hvad enten det er mobil, tablet eller computer.
Du kan dog kun være logget på en enhed ad gangen. F.eks. hvis du logger på din mobil lige efter du har brugt Studybox på din computer, vil du blive logget ud af Studybox på din computer. 

 

Får man adgang til alle bøger uanset studieretning?

Ja, alle bøger på Studybox er tilgængelige når du køber et abonnement. Vi forsøger at vise de mest relevante bøger for din studieretning, som du oplyser, når du opretter dit abonnement. Hvis du skifter studieretning, kan du også skifte studieretning på Studybox under "Profil" og derefter "Personlige oplysninger". Her skal du blot finde din nye studieretning og så vil de mest relevante bøger for den nye studieretning blive vist.

Du kan se mere om at finde rundt på Studybox i videoerne her: "Find rundt i iBogen"

 

Oplever du tekniske udfordringer?

Du kan prøve en anden browser til at starte med. Derudover kan du prøve, at opdatere din enhed og browser. Læs mere om systemkrav i vores Handelsbetingelser (punkt 13). Hvis du modsat vores forventning fortsat oplever tekniske udfordringer, så kontakt os på telefon 70 23 33 23 eller på support@studybox.dk.

 

Gemmer I mine mapper, bogmærker m.m., hvis jeg opsiger mit abonnement midlertidigt?

Du behøver ikke at oprette en ny profil, efter at du midlertidigt har opsagt dit abonnement. Vi gemmer dine mapper, bogmærker m.m. i fire år. Du skal blot logge ind med din eksisterende profil og password. Du vil herefter blive bedt om at indtaste dine kortoplysninger igen. Når du har gjort dette, kan du fortsætte, hvor du slap.

NB! Ønsker du dine data slettet, før de fire år er gået, kan du jf. vores persondatapolitik kontakte os på support@studybox.dk.

 

Hvad gør jeg hvis jeg har fået nyt betalingskort?

Hvis du har fået nyt betalingskort skal du opdatere dine kortoplysninger under "Profil" inden næste betaling forfalder. Hvis du ikke når det, vil dit abonnement blive lukket. Du åbner dit abonnement igen ved at logge ind med brugernavn og password fra din allerede oprettede profil - du vil herefter blive ledt direkte til opdatering af kortoplysninger, før du kan tilgå dine bøger.

 

Hvorfor står der 0,00 kr. når jeg skal godkende beløbet?

Det skyldes, at der er tale om et abonnement og ikke et engangskøb. I forbindelse med oprettelsen af dit abonnement, oprettes blot en betalingsaftale på det betalingskort, du oplyser. På den måde er det er muligt for os, at trække beløbet for dit abonnement efterfølgende.

 

Tilbage til toppen